Toto bylo druhé vozidlo, které náš spolek zakoupil. Autobus jsme přivezli na začátku roku 2015. Od té doby prochází průběžnou renovací, takže se snažíme, aby postupně vypadal čím dál tím lépe. V současné době je plně pojízdný, zúčastnil se už mnoha akcí a i přes svůj věk se těší skvělému zdraví :)

Popis vozidla:

Karosa C 734 je příměstský autobus, který vyráběla česká firma Karosa ve městě Vysoké Mýto v letech 1982-1997. Ve výrobě nahradil předchozí model Karosa ŠL 11 a po ukončení výroby byl nahrazen modelem Karosa C 934. V roce 1987 začala výroba inovované verze, která se od starších verzí liší silnějším motorem s turbem a několika technickými i vzhledovými změnami. Během výroby se vyráběla spousta různých podtypů, které se liší například jinými motory, převodovkami, nápravami a různými detaily.

Konstrukce autobusu je tvořena rámem, na kterém je umístěna polosamonosná karoserie ze svařených profilů, tzv. jeklů. Tyto profily jsou zvenku opláštěny ocelovými plechy a zevnitř umakarty. V pravé bočnici se nacházejí dvoje dvoukřídlé výklopné dveře. Motor a převodovka vozidla jsou umístěny v zadní části karoserie. Vozidlo má dvě nápravy. Přední je nezávisle zavěšená a zadní, poháněná náprava, je tuhá.

 

Náš exponát:

Model, který vlastníme, se vyráběl v letech 1982-1986. Šlo o úplně první vyráběnou sérii modelu C 734, která nemá ještě přeplňovaný motor a má zadní nápravu Rába.

 

Karosa C 734 "Pepík"

Rok výroby: 1982 (generální oprava v roce 2000)

Motor: LIAZ ML 635 - naftový atmosférický šestiválec (bez turba), výkon 148 kW

Převodovka: Praga 5P 80 - manuální, pětistupňová + zpátečka

Přední náprava: Rába, nezávislé zavěšená, odpružená gumovými měchy

Zadní náprava: Rába, tuhá, odpružená gumovými měchy, poháněná motorem

  

Při návratu z akce Pohnánecká lávka, červenec 2016

Stanoviště řidiče

 

Pepík na autobusovém nádraží Praha-Florenc, 20. 8. 2017

 

Pepík na Konopišti, 20. 8. 2017